Världens jobbigaste natt på länge med resultatet trötthet!

Sitter på jobbet och gäspar på min rasta efter nattens bravader. Blev en lååång middag på Angelini. Väntade på maten en evighet, klagade, såg hur folk som kom 40 min efter åt upp, betalade och gick. Vi satt fortfarande och väntade. Det vi i slutändan fick var varsin chokladbit som plåster på såren, för "så skulle det verkligen inte vara" enligt servitrisen! Men vad gav den chokladbiten när det verkade som att de som standard bjöd på en glassbit till gäster. Vilket lur vi gick på. Sura betalade vi och drog 22.05, där vi suttit sen 19.25 typ.

Så kan det vara. Hade man varit hårdare skulle man helt enkelt vägrat betala! Däremot var det superfint där inne, jättegod mat, de bjuder på lite mellantugg som standard- så vi klarade oss, och super-sällskap, syrran, Yngve och brorsan.

Hem, trött som bara den, kom isäng vid 23. MEN, fick jag sova, NEJ! Mannen gjorde de ljuden som gör mig galen! Inte ens fel att man gör det, men när man känner att man bara måste få sova, blir mer och mer stressad, då blir man rätt ilsken. Rafsade ihop mina saker, la mig i hallongrottan på soffan och blundade.

Men en dator som i absolut tystnad gör ett liiitet ljust ljud man ligger och lyssnar på, inga rullgardiner där inne, och sovandes på en soffa, blir det bra? NEJ! Blev en trött Lotta som klev upp imorse!

Alltså, kommer jag och mannen bli ett sånt där gift par som har separata sovrum för att få sova ordentligt, eller har det kommit plötsligt genom hans förkylning. Hoppas på det senare! Men eftersom täpptheten har försvunnit och det kommer mer ljud, oavbrutet, än någonsin ger det mig inte mycket hopp :(

Nåja, bita ihop, jobba på, träna och stupa i säng. Kommer en helg, men skön sovmorgon som min räddning till den här natten.

/Trötter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0