Halvgod morgon

Sitter hemma och äter min gröt och äggmacka. Hade lite svårt att sova inatt, så inte på topp nu på morgon. Såg först Hollywoodfruar och skrattade gott, sen nå annat blask på tv, för var inte trött. Hade ju tänkt sova för min torra hals, vill inte det ska bli nåt! Nu lite täppt också, huvva.

Sen släckte jag och snurrade runt runt kändes det som. Huvudet fylldes. Vad är det som gör att det finns människor man inte alls tycker om, men som man inte känner? De kan få en att känna ilska, oro, avundsjuka, bitterhet eller nåt annat onödigt. De flesta har säkert såna i sina liv, och hur blir man av med dem? Enda är ju att gilla dem, och det genom att helt enkelt lära känna dem. Men det finns ju inte på världskartan, om det knyter sig i magen när man bara tänker på det, känns det ju 100 ggr värre när man ser dem, och än mer om man ska lära känna kan jag tänka mig. Nä, blunda för problemet tror jag på i en sån situation, inget att göra åt. Blivit bättre på att inte visa nåt utåt, och det betyder mest :) Men blir arg eftersom det är onödigt magont lite då och då.



Snart spatsera iväg till jobbet, en av de som stänger idag, sen blir det träning om jag inte skulle råka bli himla dålig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0