Mardrömmar om natten och dagen

Min natt kantades av lite mardrömmar! Nån läskig gubbe som liknade Gollum från Sagan om ringen fick tag i mig, och vi befann oss i en lekpark som låg nedanför vårt hus när jag växte upp i Trångfors. Så, efter det kunde jag ju inte somna på ett tag, låg under täcket och häll på att dö av värmeslag, men vågade ju inte ta bort det!

Sen var jag ju knappt vid liv när klockan ringde 5.45, och jag undrade om det riktigt var sant! Jag hade ju inte alls sovit klart! Nä, bara att pallra sig upp, kallvatten, och knata iväg mot jobbet. Sen gjorde jag ju misstaget att gena genom Gammlia, som vanligt. Men den tiden på dygnet är det inte många i rörelse, mörkt och läskigt! Nä, hem går bra, men dit ska jag börja gå efter gångvägarna om jag börjar så tidigt!

Lugnet före stormen fram till 7, då en väldigt ledsen otröstlig liten tjej kom till mig, och spräckte min trummhinna i 40 minuter, trodde jag var på väg till...
Tills A-K läste lite bok, och det kom lite mer barn och folk som fick henne på andra tankar. Sen med lite gröt i magen var allt som hette ledsamhet bortfluget. Dagen har varit lite jobbig, kan inte sätta fingret på det, men fick inte så bra start så.

Nu har jag iaf varit och kört mina axlar och magen på Tenton. Avslutade med att testa de 5 kilometrarna på bandet. Idag blev det lite snabbare än förra gångens 30.13, drog ner det till 25.18. Så nästa gång blir det ännu bättre, finns många minuter att hämta innan det kommer till gränsen för vad jag pallar.

Efter träning tog jag ett nytt proteinpulver Pro complete 3 som jag beställt från MMS sport, med mint-chokladsmak! Ojoj, blandat med mjölk så blev det som after eight! Smarr! Mat i magen, hoppa i kläderna, och iväg på en föreläsning på tandläkarhögskolan till 21 ikväll...hoppas det är bra!!

/L

Kommentarer
Postat av: A-K

Är du säker på att Gollum-look-aliken var en gubbe, eller kan det ha varit en liten kille...? ;) Du vet vad jag menar, och vem!?

2009-10-20 @ 17:33:08
Postat av: Lotta

Mmmm, jo det kanske det var ;) Hehe, men en riktigt läski en var det allt, så jag var tvungen att gömma mig och svettas under täcket!!

2009-10-20 @ 21:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0