Joggning eller löpning?!

Åh, idag kommer mamma till mig! Jag har en pirrig liten punkt i magen som bara inte vill ge sig! Sån blir jag när hon kommer. Hoppas dagen imorgon går fort, och förhoppningsvis behöver jag inte vara till prick kvart över fyra. Typ inga barn på nån avdelning efter 4. Kanske ett på vår avdelning, på två personal, liiite onödigt kanske, vi ska ju inte ta ihjäl oss, hehe. Nåja, kommer vandra gladast hem iaf, hjälpa mamma med middag vi ska bjuda Nicklas och mammas bästa väninna på :)

Dagen har faktiskt varit kanon, piggare än på länge, och det mycket tack vare utevistelse i kyla och sol! Lapade åt mig så mycket friskluft jag kunde under tiden jag var ute på för- och eftermiddag.

Så, idag blev träningen så mycket lättare! Plågade magen lite, sen löpbandet. Läst någonstans att skillnaden mellan joggning och löpning är att man löper om man springer en mil under en timme. SÅ, utmaningen var tagen! Satte igång bandet på hastighet 9.5 för att se var det landade. Prickade ganska bra tycker jag, 63 min. 19 sek. på en mil. Så, jag joggade den här gången, nästa gång blir det löpning :) Sprang på lätta ben idag, superskönt cardiopass. Imorgon blir det vila, från all träning. Bara hemma-mys.

Nu har jag smakat min pirog med ett ton vitkål-och morotssallad som blev kvar sen igår. Gott!

Nä, nu blir det att ta tag i disken, urk!

/L



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0