Fredag och middagsmys

Igår när mamma kom hade hon en förlovningspresent med sig, som var hur fin som helst! Jag och Nicklas är det ju! Hon sa den går inte att bryta isär, så det är bara att vi håller ihop :)

Dagen har varit kanon på jobbet. Bra stämning, skönt kallt väder, varit ute och fått energi och hade bara 6 barn. Vår sista gick redan 14.45 ungefär, så jag kompade ut, som de flesta andra på jobbet. Håller tummarna att A-K också fick gå tidigare än sitt tråkiga 17.00! Hon ska ju vara en riktig bejb och köpa burken "burken" till mig på IKEA i helgen!

Ringde mamma, glad att jag skulle kunna komma hem tidigare! MEN var hon hemma? NEJ! Hon var ju på stan och kollade runt. Nåja, tog mig en powerwalk den sista ljusa 1tim och 20 min på den här dagen. Gick ner just när jag kom hem. Satte igång med massa matlagning, eftersom mammas vännina skulle komma på middag 17.30. När mamma kom från stan hade hon med en biskvi till mig! Det är vår favoritkaka när vi är tillsammans. Den tog väl nån minut innan den låg i min mage :)

Ann-Sofi kom och hade presenter med sig för vår förlovning: röda rosor, mörk choklad, ett rött fat och nåt att skåla i. Mina fina middagsgäster!

Förrätten blev baguette med en chevré och honung ringlat på. In i ugnen så det får mojsa till sig, och sen på med lite pinjenötter: Sen blev det varmrätt med lax, potatis eller bulgur, sallad och sås med purjolök. Till efterrätt blev det te, en choklad med olika innehåll, och min kesella/kesella vanilj, choklad-proteingegga, hackade nötter och mammas röda vinbär. Gick hem hos tanterna som uppskattade att det inte var just onyttigt alls :)

Så, nu sitter vi i soffan, gjort dem en fredagsdrink och lite naturgodis. Ska bara sitta och NJUTA av folket och stämningen vi har här ikväll!

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0