En liten uppsats, om en stor fundering

Öppningen idag på jobbet 6.30, så en tidig morgon med andra ord. Kom mig upp förvånansvärt bra, men gick ju och la mig i tid, och SOMNADE hyffsat snabbt också, inom en halvtimme iaf!

Mörkt, kallt och frostigt var det att gå hit. Dessutom var det lite läskigt att gå genom Gammliaskogen, mötte inte en enda människa, inte ens med hund. De brukar ju alltid vara där och gå oavsett tid på dygnet! Hade mitt spray i handen, så jag iaf skulle ha en liten chans om nån skulle komma och vilja nåt. Men så tänker man "vem ska så i den här kylan och vänta på nån som KANSKE dyker upp"? Ja, den som väntar på nåt gott heter det väl...

Usch, tänk om det någon gång skulle hända en, vad skulle man ta sig till. Skulle ju aldrig känna sig 100 ute själv, närhet kan ju förstöras helt på en, nä! Såg på Efterlyst i tisdags och funderade över det. När jag bodde på Carlshem hände en sak som påminde så mycket om en händelse på programmet. Skogen mellan Ålidhem och Carlshem, svinkallt, vinter, mörkt, men inte så väldigt sent på kvällen. En kille står med sin hund helt still på gångvägen ca 200 meter framför mig. Hunden verkar ha kollat klart och vill hgå, men han står bara där, och som inväntar mig. Så JUST när jag går förbi hoppar han upp bakom mig och går i min takt. Följer samma takt även om jag ökar på min fart, och vi snackar max 1 meter bakom.

Tillslut känns det som han är mig i nacken, då en gubbe med hund kommer upp ur skogen från nån stig, jag vänder mig om 3 sek senare, och då är killen med hunden på väg åt andra hållet, där vi kom ifrån!? Vad var det egentligen??

Nä, sen tänker man ju att man skulle bli galen, sparka och slåss, skrika, göra allt. Men jag hann fundera mycket i rädslan, att ta upp mobilen, vända mig om och skrika va fan han höll på med som skrämmer en sådär mm. Gjorde man det? NEJ.  Kanske hade tur i oturen att gubben kom, eller så var det bara slumpen att han hoppade upp just bakom mig. Men vem vettig gör det, och vem glor så förbannat när man är på väg mot dem?

Nåja, idag jobba, bara till 13. Då hoppa iväg och träna en sväng, duscha och göra mig fin inför kvällen. Middagen på restaurang jag och mannen! Missar tyvärr after worken, som vanligt! :( Men nästa gång så, då ska jag allt med!

/Morgonstunden med guld i mun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0