En del har för lite att göra!

Vaknade 8.50, och mannen skulle upp 9 för att förbereda fotografering. Lika bra att ta på sig träningskläderna och göra morgoncardio på Tenton, det regnade lite. 5 min powerwalk, 50 min löpning, 5 min promenad nervarvning. Hem, äta min gröt och ägg, sen assistera vid fotograferingen av två supersöta barn!

Idag har jag varit betydligt lugnare i huvudet, och inte så mycket inplanerat. Gjorde piroger när barnen och deras föräldrar fotat klart och farit.
Köttfärs med salt, peppar och mex-krudda, blandat med rivna morötter. Blev sex ganska stora bitar. Blev kvar köttfärs som fick offra sig och bli min middag :)

Sen blev det lite mellanmål i form av en frukt och proteindrink. Ett samtal till en av mina absoluta finaste vänner som fyller 27!! Wafa.
Vi har enormt många fina minnen, men ett av mina favoriter är när vi var i Thailand och gjorde massor med saker tillsammans! Här och kollar på tigrarna.

Iväg till Tenton för ett styrkepass. Kör morgondagens pass, plus dagen idag och vilar imorgon istället, har massa tvätt då, och slutar 17. Blev rygg/bröst/mage/rumpa och cardio. SÅ, mycket med andra ord. För att skynda på lite super-set:ade jag alltihop! Alltså gick mellan två övningar i taget istället för en i taget med vila.
Dagens pass blev:
Rygg Latsdrag, vertical row med smalt och brett handtag, korsryggen i maskin.
Magen Magmaskinen, bensläng på bänken, sit-ups på bollen.
Rumpan Benpress med fötterna högt upp, "gyn-stolen" utåtpress.
Bröst Pectoral-bröstmaskin, framåtlutande i kabelmaskinen, liggande flyes på bänk.
Cardio 50 min på trappmaskinen.

Köttfärsen till middag:
Hackade upp lite saker från kylen: sallad, gurka, tomat, avocado och majs. Lite mer mex-krydda på köttfärsen, och sås på kesella och lite chilisås! Tacos, hmm, utan tacoskal.

Så, till de som har lite att göra! För flera år sen kom det upp ett rykte om mig i Boden. Att jag tydligen har stomi-påse. MEN, det är ju inte sant, och även om det skulle varit så att jag hade det, varför prata om det? Är en risk med Ulcerös colit, vilket jag däremot har. Folk som knappt känner en. Kul för en 27årig tjej att folk går och tror det.

Nåja, nu är ryktet tillbaks tydligen. Morsan blev arg, och försöker rätta till, men samtidigt...vem bryr sig? Jag? Kanske. Är inte synd om mig, och skulle inte vara det om jag fick det heller. Är nåt jag absolut inte vill ha, och inte sjukdomen med alla följder som jag har heller. Men acceptera och göra det bästa av situationen är vad man har som alternativ! Jag lever, för mina förutsättningar, ett normalt liv. Hade kunnat ha det bättre, hade kunnat ha det sämre.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0