Nåt är fel på mig!

Gårdagens after work var super! Norrlansoperan hade massor att välja mellan, och det blev två vändor med fulla fat. Men jag orkade inte vara så himla länge efter vi ätit upp, skittrött och less på veckan. For hem och gjorde mig lite efterrätt trots att jag var himla mätt av maten. Hade ju tom fotat det, men nu när jag skulle föra över det gormade jag till det och allt på kameran är bortas, var några bilder till bloggen, nåja. Hade gjort min kesella-vailjblandning, en kesella vanilj och en kesella 1%, sen hade jag gjort en chokladgegga av 1dl mjölj, 1dl vaniljyoghurt och 1 dl double pro choklad. Satte vartannat lager av dessa blandningar med hackade valnötter mellan. Gott var det.

Efter det vart det naturgodis och glass. Fick mig en anti-socerkänsla efter det kvällen kan jag säga! Blir nog mindre av det i framtiden, men lätt att säga nu, haha, nästa fredag är det väl suget som bestämmer igen. Tror jag istället ska unna mig god mat, kex med ost och sånt. Lite godis, visst, men är ju inte gott i större mängder egentligen! Tror det lätt bli för mycket eftersom jag bara äter fredag oftast, då ska man hinna äta allt man längtat efter på en gång. För mig funkar det mindre bra att äta EN godis, eller EN liten bit tårta i personalrummet, då vill jag ha lite mer istället, bättre låta bli.

Idag blev morgoncardio en timmes promenad till Willys och köpa valnötter och lite annat. Hem, gröt och äggmacka! Sen matlagning!

Köttfärsblandning: Köttfärs, strimlat vitkål, purjolök, blandade bönor. Stekte upp köttfärsen och tillsatte resten i en enda röra. Kryddade med pressad vitlöksklyfta, peppar, salt och massor av mex-krydda!

Thaimat: Äggnudlar som jag kokade upp klart. Vietnamwok, räkor och thaikrydda på det. Blandade ihop och satte i matlådor.

Efter all matlagning var jag så snurrig i huvudet, har 100 saker där inne som stressar mig till vansinne! Känner mig inte normal alls, grinade för att jag inte fick ihop de jäkla utemöblerna! Tog mig tårig till tenton och körde 75 min på trappen, sen hem trött i benen, men fortfarande piggelin i huvudet! Städade som en galning på ställen jag inte tar varje vecka! Dörrar, lister, rören inne på toan, under toastolen, ja you name it!

Nu har Nicklas kommit, vi ska göra pizza!

/Fru Duracell




Kommentarer
Postat av: en vän

Utmattning, depression, utmattningsdepression? Vila och avslappning, kära vän! kram

2009-10-24 @ 17:58:30
Postat av: Lotta

Jo, behöver vila ibland. Men har lite svårt för det tror jag, eller snarare vet jag. Därför jag får bestämma mig för att verkligen låta bli träning ibland, samma sak där.

2009-10-24 @ 23:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0