Kan och orkar mer än man tror!

Tidig morgon, sluta tidigt från jobbet. Knatade hem och for till Tenton, mitt andra hem känns det som. Tomt utan kvällarna då man får fara dit och träna och ta i, komma hem och äta extra god middag och kvällsmål. Dagens blev nudlar med wokgrönsaker och tigerräkor. Lite pressad citron och lite chilisås, mums! Slängt i tvätt och tänkte surfa lite som tidsfördriv mellan springturerna till källaren.

Sist jag körde ryggpasset blev det ju PB i vertical row, rygg med smalt grepp: 45kg*5*5*3, 40kg*8*7
Idag blev det ett riktigt bra axel/extra bröstpass:
PB
bröst flies på bänk med hammergrepp, hantlar: 8kg 4 set*9 rep på varje. Även bröst i kabelmaskinen, framåtlutad: 30kg *6*5*5, 25kg*8*7. Baksida axel med hantel: 8kg*8*8*7, 7kg*10
Avslutade med 50 min på trappmaskinen till Tyra Banks show:)

Man måste tro lite mer på sig själv, fick jag klart för mig idag. Borde ju ha kunnat köra mina PB tidigare, eftersom jag ändå kan köra mer rep än 5 oftast, får skärpa till mig och testa mig själv lite oftare. Lätt att bara köra på på samma som man gjort. Ja kan, ja orkar!


Satt och plitade på nya träningen, och kom fram till följande skulle vara smartast att köra:
Mån: bröst/rygg, tis: axlar/mage/rumpa, ons:cardio el. vila, tors: biceps/triceps/mage, fre: ben, lör: extrapass/mage, sön: cardio el. vila.

Eftersom man tröttas ut efter passen tills nästa dag, så la jag vila efter axelpasset, så orkar jag armar bättre. Sen kommer magen köras lite si och så när det passar, och cardio slängs in här och där. Kommer modellera om vecka för vecka beroende på kvällsjobb, trötthet, tidiga dagar mm. Men det där är tanken iaf.

Imorgon ska laktosfria mjölken provas till hy-pro choklad!

/L


Kommentarer
Postat av: Karatekid.

Tycker din träning ser strukturerad och bra ut. Själv kör jag detta fram till 20 december.



Måndag Bröst/Rygg/mage, Tisdag karate, Onsdag karate, Torsdag Biceps/triceps/mage, Fredag Frivändningar, ben/axlar eller vila. Lördag Karate, Söndag Simning eller vila.



Simning är som läkning för kroppen när man kört tungt hela veckan. Detta plus det är bra träning för hjärtat brukar simma 30-45 minuter och sen basta efteråt! Keep ut the good work.

2009-10-16 @ 12:27:02
Postat av: Lotta

Jo, simma är kanon! Men försimmade mig :) Tränade ju 5 ggr i veckan, 2 timmars pass! Huga!

2009-10-16 @ 15:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0