Arnold och Cutler

Igår slank det ner en hel del choklad, hade ju gjort kladdkaka, plus att Nicklas kom hem med den nya smaken passionsfrukt 70% som var himmelskt god! Så, nu har jag ätit cholklad för ett tag framöver, inte nåt sug efter det precis :)

Tog en promenad imorse när jag vaknat, begav mig 9.45 mot Coop Forum för att se vad de hade för gott i hyllorna. Hittade lite saker där, och begav mig vidare till Willy´s där jag hittade lite till:
Ny Fun Light tillfällig smak, rött äpple! Den var god! Sen blev det lite godis till nästa helgs fest, och lite naturgodis till mitt skåp, bl a torkade tranbär som jag tror hamnar i min kesellaröra :) Hittade även majskrokar. Nyfiken vad det egenligen smakar. Föräldrar ger det till sina ungar har jag hört, ser ut som gigantiska ostkrokar, men ska vara fettsmåla och fria från salt. Lär ju smaka...ja, inte så mycket. Så tänkte efter och köpte kesella som jag ska blanda i lite tsatsikipulver i, gott att dippa i!

Väl hemma vid 11.30 åt jag frukost som smakade himla gott efter den promenaden, gröt med chokladgegga, och egetbakat chiabatta med ägg och aromat!

Städa städa, Nicklas hade dammsugit och drog på stan en sväng, så jag dammtorkade en dammig lägenhet. Sen blev det matlagning för hela slanten.
Ett bläck med lax och kyckling med massa olika kryddningar, och ett bläck med classic wokgrönsaker. Blev några matlådor, gott med lite ris till eller bara som det är.

När nicklas kom hem drog vi och tränade, hade mitt extrapass kvar, och det fick bli bröst, biceps och lite latsdrag. Sen hade jag tänkt mig löpning, men icket! Nä, fy, har kört cardio mycket nu, och benen är som onda sen passet igår, så får bli morgoncardio imorgon istället. Sen var ju också "Arnold och Cutler" där, så var mest sugen att gå hem, grabbarna som vrålar så man tror de är riktiga bjässar. Men de är inte så värst stora. Vrålar innan de tar upp uppvärmningsvikterna, klappar till varandra, ger varandra en applåd, high-five, och allmänt irriterande att träna vid. Fick mig ett gott skratt idag när ena sa - Den där övningen är så jävla skön, så man nästan får en orgasm, skönare än en underklädesmodell för Halens. Hmm, vänta med orgasmen tills jag gått tänkte jag. Halens modeller, är de extra sköna, och hur vet han det?! ;)

Tips på gott och läskande! Frys in vindruvor! Lite som piggelin, skitgoda!
Ikväll blir det kesellablandningen från igår, lätt plus vanilj. Blanda det med lika mycket keso mini. Toppa med lite bär och hackade nötter!

Sverige-Danmark ikväll, hejja hejja!

/Betti-spagetti-ben

Kommentarer
Postat av: Vera

Om du inte tycker om majskrokarna kan du ju ta med dig dom till barna.. Elin tyckte dom va behändig att hålla i.. och äta=)

2009-10-11 @ 22:58:44
URL: http://rallyvera.blogg.se/
Postat av: Lotta

jaså, hehe, ja men de är rätt goda att dippa, och att gnaga på när man bara MÅSTE ha nåt att äta på! :)

2009-10-12 @ 19:39:42
Postat av: Hanna

Vad är tzatsikipulver? Är det vanlig dipp eller? Det läs mumma iaf, och det vill jag också ha.

2009-10-13 @ 20:34:58
URL: http://hannanilsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Just ja! Jag skaffade ett träningskort idag också! Och jag behöver få räd med vad jag ska ta mig för litet innan jag går och tränar direkt efter jobbet. Får inte vara för mycket eftersom jag ska äta middag en. Och hela poängen med att träna just nu är att gå ner några kilo i vikt.

2009-10-13 @ 20:36:47
URL: http://hannanilsson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hanna: tzatsikipulvret har jag fått av mamma, ingen aning var hon köpt det. man blandar det bara med fil eller kesella eller liknande, och så kan man hacka i gurka. Gott som dipp till grönsaker el bröd! Om du ska träna innan middag och direkt efter jobbet, som jag gör, så ta en banan och ex en koffeintablett innan för lite pepp. Jag tar kreatin och "rage", el nån energitablett. Träningen ska vara typ 12 repetitioner per övning, och 3 set för definition. Vill man bygga (jag) gör man max 6 rep. Du kan ju köra armarna en dag, axlar, rygg, mage en, och ben behövs inte. kör istället 20-30 min cardio så ofta du orkar, löpning, cykel, gå på band mm. sen ät direkt efter träningen!

2009-10-14 @ 19:25:34
Postat av: Hanna

Jag vill ha tzatsikipulver, fråga mamma Eva =).



Jag vet inte hur mycket styrka det kommer. Jag diggar mest bodypump. Men cardio är ju givet eftersom jag redan springer. Jag ska träffa en personligtränare om någon vecka som ska få hjälpa mig lite. Jag har ju lite problem med ryggen och en axel. Jag vill mest gå ner några kilo och bygga lite muskler för nu har jag inga alls.



Jag kommer dock återkomma till dig hela tiden så du får ge en massa tips. Jag gillar din blogg massor. Speciellt mattipsen. Även fast jag inte kan käka så mycket av det då jag inte äter kött, men inspirationen är toppen. Bra jobbat!

2009-10-14 @ 20:28:33
URL: http://hannanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0