Wallmans i Pite

Japp, det var en kanonrolig resa! Bilade in till Piteå och mötte Macke, Fia, Patrik och Emma för att äta lunch. Blev thai :) Portionerna på det stället var inte de minsta jag sett, Yngves friterade kycklingar med ris och sås:


In på havsbadet och bowlade mellan 13-15. Bowlar allderles för sällan kom jag fram till, sjukt kul!

Blev nästan lite sugen att knalla ut med de väldigt heta skorna man har på sig :)

15 fick vi hotellrummen, hoppade in med all packning, bytte om till badkläder och sprang ner i handdukarna till äventyrsbadet. Rally i rutchkanan med tidtagning, ångbastu, upplevelseduscharna som Yngve och Partik kallade dem, som för övrigt var iskallt vatten, olika ljus och lukter och som jag med våld upplevde med kära Marcus haha, och lite öl och cider som förfriskning.

Upp på rummen och fixa oss inför buffén och uppträdandet, tog en vända till Patrik och Emmas rum för lite dryckespaus innan alla gick ner tillsammans:



Först fick man löksoppa med bröd, sen förrätten med lite olika plock, varmrätt var lax, potatisklyftor, kycklingfilé, nåt annat kött, nåt skal med skagen och räkor-liknande gegga, såser osv, sen efterrätt bestod av vaniljpanacotta, blåbärspaj och lösgodis. Hann få i mig av allt, så det räckte och blev över till tre andra personer som också var himla hungriga! Mellan varje måltid var det uppträdanden som var sjukt bra, mycket applåder, och några av dem skulle ju ha satsat sin sångröst till något bättre!

Bröderna och syster.

Min bordsgranne Marcus.

Fia och Nicklas.

RIKTIGT duktig sångerska spexade till det för papparazin :)

Killen med ENORMT bra pipa! Gåshuden fanns på allas armar.

När showen var över var det dansgolv, och givetvis begav vi oss dit! Fia, Emma och Jennifer med en av showens grabbar.

Jag och syrran dansade ända tills alla bord var tomma, alla utom två andra gått från dansgolvet. När vi klev av stängde DJ musiken och vårat bord, som var sist kvar, gick upp på våra rum, haha. Han var så bra, hade alla låtar man önskade, och eftersom det nästan bara var vi som önskade så var det ju en kanonkväll på dansgolvet! Nicklas var tyvärr dålig och fick ge sig, något med nacken troligen.


Dagen efter
dagen före klev vi upp vid 9, hoppade i kläderna och gick ner till en efterlängtad frukostbuffé. Lite småseg men ändå levande utan huvudvärk. Hemfärden åkte jag med mest stängda ögon.

Glögg och lussebulla ikväll, det är bulla d! :)

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0