Varm frukt till efterrätt!

Jag och mamma gjorde lite baguette, chevré och pinjenötter i ugn till förrätt, var kvar sen i fredags. Sen blev det lax med wokgrönsaker.

Till efterrätt hackade jag lite olika frukter och bär jag hade hemma:

Äpple, mango, rabarber och hallon.
In i ugnen en stund så det blir varmt:


Strö lite kokosflingor och riv lite mörk choklad på.

Voilá! En kesella-kladdkakebit från längesen jag hade kvar i frysen till oss var, och lite vaniljvisp.

OJ, vad frukt kan vara mättande! Proppad av all frukt, kaka, och all vaniljvisp åts upp, kan man ju inte slänga heller, och till veckan blir det inget sånt ;)

Nu ska vi mojsa ner oss i soffan med gravid-magen och se dokumentär och sen film. Fasen att jag börjar 6.30 imorgon! Kommer vara trött, eftersom jag inte kommer vilja gå och lägga mig i tid med mamma här.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0