Thaimat med lövbiff

Tog cykeln till Rusta, H&M, och Coop Forum som sagt. Shoppandet hände enbart på mataffären, hehe. Jag som inte skulle laga mer mat i helgen, börjar bli fullt av matlådor! MEN finns det lövbiff, 800 gr för 80 kronor, då kan jag inte låta bli! Köpte thaiwok, frysta harriquverds (eller hur de stavas) och sockerärtor.

Thaigryta:
Skar köttet i strimlor och stekte, ner i durkslag. Stekte all wok, och sen hällde jag ihop allt. Kryddade med salt, peppar, chilipulver och lite chilisås.

Kan ätas som det är, med ris eller nudlar mm.

Blev en himla stor blandning. Så jag kokade en portion ris och gjorde en stor matlåda till Nicklas på jobbet imorgon. Han vill nog inte bara äta kött och wok utan ris. Resten satte jag ner i lådor och fick pussla in dem i frysen.

Dagens mat blev tacoköttfärs jag tagit fram, och en stor sallad. Hade färsk ananas jag fått av mamma förra helgen. Den är nu klar att äta, så jag hackade ner lite av, resten blir ikväll, mums!

Nu har jag slagit igång lite tvätt, slappar i soffan, och väntar på mannen. Ingen aning om när han kommer med bilen, men jag hoppas på snart!

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0