SHIT...

...va jag älskar fredagar! Känslan man har när man går hemåt, ser fram emot träning och sen landa i soffan med mannen. Tradition, fredagsmys.

Träningen idag gick sådär tyvätt. Varit väldigt trött på senaste, och inget undantag idag inte. Gått runt och gäspat, och benen har känts som spagetti. MEN det hindrar inte mig, fredagsträningen är ju också tradition jue! Körde igenom två set extra bröst, sen 50 min på trappmaskinen, puh va det gick tungt, hade väl tanken att ge upp 100 ggr.

På väg hem var det t o m tungt att ta sig fram, spagetti-darrandes ben. Hungri, längtade till soffan, och gick in på Coop för att handla vitkål till helgens matlagning. Mötte en 3-4 uppklädda festbrudar i högklackat, korta kjolar, sminkade och paraply, eftersom det regnade. OJ, där kom jag i regnkläder, stövlar, svettig och helt slut, inte ett smink så långt ögat kunde nå. Kändes helt underbart, och inte alls avundsjuk. Fest en fredag är inte min påse nötter precis...mm, nötter ;)

Är för trött för att ens tänka på att ladda för nåt mer än möjligen en fika på stan eller bio en fredakväll. Knappt ens en lördag nu för tiden. Blivit väldigt bekväm av mig, för förut var man alltid på en fest! Var det ingen planerad så drog man ihop en helt enkelt. Nu blir det snarare om det är nåt speciellt, eller om suget på lite dricka, dans och träffa lite folk infinner sig. Det måste ju vara så, man blir äldre helt enkelt! Märk många såna saker man gör nu, som man tyckte verkade så tråkigt förr. Se nyheterna, läsa dagstidningen, sitta hemma en fredag, OCH lördag utan att ha dötråkigt, ta ett glas vin...för att det är gott osv.

Va gör annat folk en fredakväll? Nu har jag iaf landat i soffan, ätit lite extra middag, fylla på, så jag ska orka all träning i helgen. Den här trött-heten går ju inte för sig!

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0