Så, vad äter L på en dag?

Börjar bli kallt ute! Kallt att stå ute med barnen på gården! MEN känns ändå kanonbra att få göra det efteråt, det är det enda som håller mig pigg känns det som. Pigg när jag väl kommer in!

Dagens träning blev vila från styrka! Däremot blev det 70 svettiga minuter på trappmaskinen till lite tidningsläsande. Oj, rumpan kommer känna av det imorgon!

Själv när jag läser andra träningsbloggar tycker jag det är intressant och se hur andra lägger upp sin kost. Vad äter folk under en dag? Dessutom är det en del som frågar om kosten osv, SÅ såhär ser en vardag ut för mig:

Min mat-dag
Frukost: Gröt med lite sylt, te, c-vitaminbrus.
Lunch: Det kocken på jobbet bjuder på, vanlig lite fet husmanskost.
Mellanmål: En proteindrink, ev. te och en halv frukt.
Före träningsdrink/Koffeintablett. EAA-kapslar.
Efter träningsdrink.
Middag: Lax/kyckling/köttfärs/räkor etc. Grönsaker och ev. lite ris el. liknande.
Kvällsmål: Kesella med bär och lite nötter/ proteinfluff.

På helgen äter jag proteingegga på gröten istället, och ägg på en smörgås. Till lunch blir det samma som middag, och blir även annat kvällsfika för det mesta :) Skulle jag få välja skulle jag gärna äta annat till lunch på vardagen, maten är lite för fet för min smak, och för min mage. Men för priset vi betalar så går det an. Sen äter vi pedagogiska måltider, och då funkar det bäst att äta samma som barnan. Men vissa tar med eget, och skulle väl vara om min sjukdom spelar mig ett spratt och få en dipp som jag skulle göra egen matlåda.

Nä, nu ligger pirogen och den stora salladen i magen. Ska slappa en stund vid tv:n fram till kvällsmålet, sen blir det sängen. Öppningen för mig imorgon, huvva, så mörkt och ensamt att gå till jobbet vid 6-tiden :(

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0