Rundtur på Tenton

Idag på jobbet kände jag en riktig ilska! Vi var ute på torsdags-promenaden, och såg en kvinna med barnvagn och hund. Hunden kunde knappt gå, den verkade stel, haltade, och lida för varje litet steg den stackaren tog! Som A-K sa, djurplågeri och egoism, man tänker bara på sig själv i ett sånt läge. Man har hellre  kvar hunden för sin egen lyckas skull, än att ta sitt ansvar och låta den slippa lida på det viset. Den kunde ju inte ta en promenad alls! Låt den somna in i lugn och ro anser jag, den smärtan är någonting man själv får ta när man skaffar sig ett djur!

Kvällsfika: hennes/hans
Proteinfluff till mig, massa chokladbollar till Nicklas. Hans ser lite smarrigare ut, men mitt är inte dåligt heller ;)

Visst var det slitsamt att gå till jobbet imorse redan vid 6 på morgonen. Men när jag gick förbi simhallen var det 4 personer där inne och tränade för fullt på crosstrainers! Åh, lite avis blev jag allt, både på att morgonträna (Tenton öppnar 7, vilket oftast är för sent) och att de har crosstrainer som är lindrigare för mina knän.

Lyckan med att börja tidigt är att man även slutar tidigt, 13 idag gick L hem. Tog sig en proteindrink och EAA för att knalla vidare till Tenton. Nästan aldrig fol så tidigt på dagen där, så tog med kameran.
Rundtur på Tenton Haga:

Lokalerna i sin enkelhet, men det passar mig perfekt. De har bandet och trappmasinerna jag använder väldans massa. Vikter och lite masiner som gör att man kan köra igenom kroppen på ett bra sätt. När jag tränade på Iksu fanns det så många bra maskiner för muskelgrupperna. Det gjorde att jag knappt lyfte en fri vikt. Nu kör jag nästan uteslutande fria vikter på det som går. Mycket bättre träning!


Givetvis var jag tvungen att spexa lite när ingen var där!

Blev axlar/mage/ben idag. Sen avslutade jag med 45 min cardio på bandet: 30 min joggning, 15 min powerwalk i 8% lutning. Gick lite småsegt idag, nya tag imorgon, då ska jag fredagsträna!

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0