KladdkakeVM

Det hade vi på jobbet idag! Familjefika med barnen och deras anhöriga. Till kladdkakorna hade vi använt sammanlagt nästan 1kg socker och 800gr margarin :) Undra om många av barnen har svårt att somna inatt, sockerhöga halva natten, hehe. Själv tog jag en kopp Nalle-Puh te som vi fått. Lät bli kakan mitt i veckan, och för mitt sötsug och magens skull. Men nog såg det väldigt frestande ut!

Nåja, hem och snabbt byta om för Tenton. Biceps/triceps/mage blev det. Inte skrivit upp mitt PB: Skulle kolla upp vad jag tog i biceps i kabelmaskinen med stång, stående: 40kg*6*6*5, 35kg*7*6, 30kg*8*7
Med tanke på att jag körde det som sista bicepsövning så är jag väldigt nöjd!

Sen gjorde jag PB i en annan bicepsövning jag aldrig tagit upp här. För jag vet fasen inte vad jag ska kalla den. Men det är i kabelmaskinen, med en hantel. Armbågen på en bäng, sittandes på knä: Gick från 20kg till 25kg, men pyttelite hjälp av pekfingret :) Ska kämpa tills jag kan köra den ordentligt utan att hålla ett lätt pekfinger under armen. Gjorde samma sak när jag gick från 15kg till 20kg.

SÅ lycklig att det släpper för de stackars biceps, så de inte göms bakom de växande triceps. Mina extrapass verkar gett en kickstart i rumpan på "de små".

Avslutade med ett löppass på 30, rätt så tunga minuter. Ibland går löpningen så bra, man känner sig lätt som en fjäder! Andra gånger som idag känner man sig som en fjäder med en liten blyklump hängandes på. Sen var jag ändå tvungen att hoppa av för att gå hem och duscha och slänga i mig lite mat. Syrran, Yngve och lillebror skulle komma. Men de ringde och sa att de kommer inte förrän 21, de skulle bowla först.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0