Dålig nattsömn!

Det var vad jag fick i natt. Släckte lampan vid 23.30, låg och halvslumrade till en film. Mörkrädd som jag alltid varit var jag ju tvungen att ha lite täcke över örat, så man inte ser dörren när man stänger ögonen! Det går inte då. Sen är det bara vissa delar av kroppen som får sticka utanför täcket, armen och benet går bra, men inte hand och fot! Svårt att somna, vaknade till lite senare, genomsvettig i nacken, men ändå kunde jag inte dra av täcket. Så jag öppnade fönstret, så skönt! Svinkallt blev det, men liks förbaskat svettades jag, sov dåligt och bara snurrade runt! Så, slutsatsen blir att jag är för van att inte sova själv sådär!

8.30 ringde klockan, DÅ var jag trött, snoosade en gång, vilket annars aldrig händer, sen klev jag upp. Hoppade i träningskläderna och drog till Tenton. Så nu har jag avverkat 60 min på trappmaskinen. Ätit min gröt, och tänkte bege mig till Rusta, Jyska, Coop Forum och H&M typ. Strosa runt och fördriva lite tid, ja, rastlös människa som jag är! Sen blir det slappa i soffan, om jag än ska ta till våld för att få rumpan dit så! Fram till tvätten vid 18.

Läste nåt intressant när jag stod och svettades imorse. Både fått frågan och funderat själv på varför all denna träning? Förr var det ju för tävling och gemenskapen i klubben när jag simmade och orienterade som en toka. Nu då? Nu är det för att det får mig att må bra, inte för nån annan, eller för nån tävling. MEN nu finns det ett bra svar när jag själv funderar på det i tunga träningstider, varför jag tränar och står i, utan just utsatta mål. Mot tjocktarmscanser! Eftersom jag har ulcerös colit, kronisk tarmsjukdom, har jag 30% högre risk att få canser just där. Tar tabletter för att minska den chansen, och tränar nu också för det. Enligt studie minskar insulin-nånting, när man tränar, och det ska vara bra skydd mot riskerna för just tjocktarmscanser.

Nu ska jag bege mig ut. Cykel eller gå? Tror det blir cykel om man hittar nå man ska släpa hem. Regnkläder eftersom det regnar lite, usch!

/L

Kommentarer
Postat av: vera

hehe.. spermiedräkt på annars gå=)

2009-11-08 @ 13:03:40
URL: http://rallyvera.blogg.se/
Postat av: Lotta

Blev spermiedräkten och cykel :)

2009-11-08 @ 13:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0