Min svenska midsommar avklarad

Sådärja, nu var man hemkommen efter en skön midsommar i Barsta. Havet, och solen, hur bra kan det bli?! Ätit massor av god mat, och druckit några drinkar. Tagit lite kort och myst ute på rotsidan (klippig strand vid havskanten med vågor som slog upp, underbart). Ska kika igenom korten ikväll, och kanske lägger ut nåt av dem sen om de duger. Champagnebrunch med kex och ostar, igår och idag mitt på dagen i solen! Men igår kväll var det ganska lugnt för oss i vårt tält. Var ju för att vi inte var sugna på fest och ståhej jag och Nicklas drog ut till campingen. Men vad är det med midsommar och vuxna människor? Vi sa redan innan att man skulle säkert få se en hel del rullandes 40+ där, och mycket riktigt. När vi klädda i tjocka kläder och jackor gick en sväng med hundarna och frös lika mycket som ekorren i ice age var de där... Dansandes runt midsommarstången till Lasse Stefans, och klädda i t-shirt utan att ens få en knottra på armarna. Svensk midsommar mitt i prick :) Klockan var väl bara kring 22, och vi gick in igen huttrandes för att fortsätta smutta på våra drinkar och jäspa ikapp. Tänk de andra, 2 timmar senare sittandes där ute och berätta hur mycket de gillade varandra. Lösa några problem som legat undangömda allderles för länge, som egentligen var bortglömt för längesen.

Morgonen därpå var det liv på campingen igen, såg inte en enda spyendes. Troligen stack de inte ut sina näsor från husvagnarna, utan tog en treo och somnade om. Är det värt det egentligen? Fylla som förstör hela nästa dag. När man bara är lite seg, och slappar i soffan för att man själv vill det kan det vara skönt. Men när man mår som en överkörd bäver som just och pass överlevt, så tänker man "aldrig mer sprit", det har vi väl alla? Men är det nån som kommer ihåg det mer än nå veckor? Nåja, själv hade vi huttrat ikapp på våra luftmadrasser i förtältet, och kände oss någorlunda utsövda när vi vaknade i en bastu när solen hade gjort sitt vid 8.30 på morgonen. Fortsatte äta oss proppmätta på god mat som bjöds på.

Nä, jag har kommit fram till att viss mat inte passar min mage! Helgen fick sätta stopp för det ett tag framöver. Godis och slisk är ingen bra kombo med min tarmsjuka. Precis som med alkoholen, inte värt det! :) Nä, ska hålla mig undan det så gott det går, så klart inte noll tolerans, då skulle man ju råka ha ihjäl nån tillslut. Men bara äta vid uttänkta tillfällen snarare. Aldrig har man mått så bra som när man låtit bli, och det är sant som de säger, suget försvinner! Nästa anhalt, Bulgarien om två veckor, där blir det nog lite unna sig tror jag.

Nä, nu blir jag nyfiken på hur bilderna blev. Och så ska jag passa på och ta mig nå godis, länge tills nästa gång.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0