Den blonda filosofen har roligare?!

Ännu en solig dag på jobbet, ute en hel del. Vi var tre fröknar och tre barn, det kallar jag bra arbetsfördelning! Undel mellanmålet kom vi in på ett diskussionsämne jag gillar, riktigt filosofiska frågor. Hur kommer vi utvecklas i världen, kommer vi fortsätta som ångvältar framåt, eller kommer vi gå tillbaks? Hoppa till nästa stycke om ni är filosofihatare :) Jag tror stenhårt på att vi kommer fortsätta framåt. Tror ju att vi som människor i allmänhet är väldigt trångsynta, det vi just inte vet, det finns inte. Det är nuet som är det längsta vi kan komma, och vi är de enda som existerar. Bara för att just VI inte skulle kunna leva på nåt annat ställe i universum genom att det är för kallt eller för lite syre eller va det nu skulle vara folk skyller på. De som möjligen lever på andra ställen lär ju isf vara anpassade efter den miljön, de kanske skulle dö på tre röda här på jorden. Ja, vad vet jag. Men det är kul att fundera iväg på sånt som egentligen inte går att svara på, då kan ju ingen ha rätt eller fel, bara en massa möjliga teorier. Filosofiutbildad gymnasielärare som man är. Jorden har alltid existerat, för ingenting kommer ur ingenting, eller hur? Bara ur en annan form. Sen om man ens prövar tänka sig det sjukaste som kan hända i framtiden är man inte ens nära, eftersom då kommer det finnas saker vi aldrig sett, och bortom fantasier vi kan utveckla i våra trånga små hjärnor. Nåja.

Efter jobbet drog jag ner på stan för att gå till frisören. Nu är mina dagar som brunett över, och tillbaks till mitt gamla dumma jag, eller hur var det med blondiner? De har då roligare iaf! ;) Efter lite färgning, klippning, och pratande om hur det låg till i livet. Bl a om träning som hon ville ha lite tips och pepp om, så nu kanske jag har en till läsare snart på bloggen :) Skinande som en sol i håret gick jag ut i tillfälligt regn/sol och träffade söta kära Emma på stan. Vi satte oss på Costas och åt och pratade lite om ditt och datt. Behövlig träff efter allt för långt uppehåll!!

Nu hemma och funderar om man kommer kunna sova i natt. Inte det lättaste i ljuset och värmen. Men som tur är behöver jag mindre sömn på sommrarna för att inte vara en sån bitch under dagarna om jag är trött och grinig :)

Ciao
/L

Kommentarer
Postat av: olyckan

Var ett program på TV igår där de undersökte blondin effekten. Mycket intressant. Kvinnorna fick mer uppmärksamhet och hjälp men samtidigt fick dom saker övertydligt förklarade för sig... Sen det bästa med blondiner är väl att vi killar har roligare med en blondin =)

2009-06-25 @ 11:51:28
Postat av: Lotta

Haha, ja så är det säkert. Men då sitter det ju i fördomen om blondiner, och inte hur det är. Eller så blir man kanske lite dummare av allt medel man sätter i håret :) Jaså, roligare med blondiner, är väl åter betraktarens upplevelse.

2009-06-25 @ 13:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0