Stress i hjärtat

Nöjd med att jag skulle börja först 9, och ställt klockan på 6.30 imorse för att ta en skön morgonpromenad innan frukost...fick jag ett sms av AKÅ. Hon hade fått magsjuka!! Min promenad blev att gå till jobbet en timme tidigare istället. Eftersom Teammedlem Anita OB redan var ledig så var det jag, Charlotte och en vikarie. Hej och hå, hel barngrupp och lite tokiga blir det av förändring. Dagen blev ju lite småstressig i mitt hjärta, och toppen på isberget var ju när jag skulle ta över alla avdelningars barn, så hade jag ju även satt mig själv i skiten att vara ensam kvar när man ska vara två. Jag till 17, och en annan till 17.30, men jag tog ju på mig 17.30, och ingen ersättare till 17, det glömdes snyggt bort. Men två avdelningars grillfest på gården var det lite mer stress i hjärtat att hålla koll på de små liven så de inte snattade nån matbit eller slog sig eller nån annan. Så, åter på spåret vid 17 hade jag bara två kvar, en fick jag ringa föräldrarna till, de hade glömt, hur lyckas man med det?! Men det är inte helt ovanligt, hör och häpna. Hoppas jag aldrig glömmer min egen unge nån gång i tiden.
Såhär kände jag mig inombords idag av mååånga anledningar...


Trött av sol, konflikter och stress i hjärtat stapplade jag hem, bytte om och tjurade 45 lååånga min. på trappmaskinen på Tenton. Hem, proteinet, dusch, en behövlig lång go kram av min sambo, och sen mat. Nu sitter jag med min skål frukt, kesellaröra och frön och har lite stress i hjärtat inför imorgon, som blir ungefär samma visa igen. Tur att man inte är en sån där som stressar upp sig...eller hur var det nu ;)

/Hisp

Kommentarer
Postat av: Akå

Fasen Lotta... Du gör det sjukt bra! Hade sådan panik i natt/morse när jag var på toa första gången. Det var ju som inte rätt tajming för detta! Hoppas att du håller ut imorgon, den dagen blir enligt min gissning ungefär som denna var... Tyvärr!!!

Vi ses på torsdag!

Kram

2009-06-09 @ 22:34:26
Postat av: Lotta

Du Akå, det var ju verkligen fel tillfälle, men sån rår man ju inte över. Jag klarade mig bra ändå, stålsatte mig. dagen blev som igår ungefär med allt vad det innebär (du vet vad). Plus att en yngling skulle prova utan blöja för första gången, hej och hå, men bara en olycka under hela dagen utan blöjan. :)

2009-06-10 @ 14:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0