Sol och värme...

Varför väntar man först på solen och värmen, och sen när den kommer så klagar man?! Man blir trött, törstig och orkeslös... Men det är ju vad man vill ha väl. Bara att ta den korta svenska sommaren som den är, några veckors pressande och svettiga dagar i solen, för att bli brun somförsvinner på nolltid... fanken va värt. Som förskollärare har man ju fördelen att få vara ute större delen av dagen, idag närmare 5-5½ timme på gården som igår mätte upp till 36 grader. Ska man klara hösten, vintern och större delen av våren behöver man lite sol, så är det bara. Därför håller sig de flesta förskollärare sig i solen och lider med njutning. Undra hur mycket vätska man gjort av med idag, drack och drack, men knappt ett toabesök på hela dagen, illa. Hela veckan har gått med sol och värme, och helgen ska göra detsamma. Nöjd att helgen har kommit, blir lite solning och bad om jag får som jag vill. Kanske ett dopp i Nydalasjön, men man har ju blivit en badkruka. Hur kan det komma sig? Som simmare var jag ju i vattnet 5 dagar i veckan, två timmar åt gången, tittandes på det där kaklet längd efter längd. Men nu doppar jag knappt tårna om jag inte håller på att smälta bort i värmen. Måste ju ha förbadat mig på nå vis.

Igår hittade sambon ett hus som passar oss perfekt! Varför har man inte nån miljon på lager som man inte just behöver sen, som man kan lägga på att flytta till hus? Skulle kännas kanon. Kul att prata om framtidsplaner dock.

Dagens träning avklarad, blev biceps och rygg i värmen nere i viktlokalerna på Tenton Haga. Nu duschad, bakat lite kesella-bollar med protein och havregryn mm. Snart iväg med gubben för att se Transformers. Höga förväntningar i min hjärna, så bäst att den håller sig bra!

Ciao!
/Solbränd från topp till tå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0