"För vi har tagit studenten..."

...fast ett tag sen var det, närmare 9 år sen! Shit, åren går fort, var ju nyss man drack champagnefrukost i parken, lallade runt på vagnen och tog kort som var aningens användslösa, och drack ur en flaska som smakade staketpiss. Oj, det var tider det. Så stor man hade blivit. Sen balen och hela fadderullan, fin i håret och galaklädd. Trots att det känns som nyss har man hunnit flytta till Umeå, pluggat till gymnasielärare 5 år, springvikarierat en termin, läst till förskollärare ytterligare en termin och jobbat 2 år på förskola. Lärt känna en miljon människor, hunnit glömma 90% av dem. Blivit ihop och gjort slut några gånger, skrattat och gråtit över det, blivit ihop 2 dagar innan jag skulle dra från Umeå, blivit sambo för första gången i mitt liv, tänkt på barn första gången också, och livet är så bra som det kan bli just nu. Jag lever en dröm jag alltid haft.

Efter att ha stupat i säng 22 igår och sovit hela natten bar det av till jobbet 7.10 imorse. Ny vikarie, jag och Charlotte klarade skivan åter igen, med mindre stress i mitt hjärta idag. Hem gick jag glad och pigg för att köra ett bicep/ryggpass på Tenton. Tänkte jag skulle skaffa mig lite pengar till sommarens alla bravader genom att köpa en triss på lill-coopen. Nicklas skrapade den t o m med en 10:a!! Men inget "plötsligt händer det..."

Åter till kesellaskålen.
/L

Kommentarer
Postat av: Fia

Du skriver jättebra Lotta! Skönt att få läsa om nått annat än dagens outfit och den senaste måstehaprylen. :)

2009-06-11 @ 09:52:15
URL: http://borntobewild.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack, desamma, läser din varje dag i princip. Bra underhåll! :)

2009-06-11 @ 14:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0