Djurlös

Idag skrev mamma att hon och Attila hade myst ihop. Oj, vad man kan sakna ett djur så mycket! Gubben min är på spa i Boden hos morsan i sommar, lättast eftersom vi far till Kramfors, Bulgarien och Arjeplog under bara nå veckor. Men nu när man sitter hemma i vardagen är det himla tomt utan djur, ingen som kommer och hälsar på en när man kommer hem, tigger när man äter mat, hmm, och väcker en allderles för tidigt när man får sova ut för en gång skull, så man inte kan somna om. Hur less och sur man än kan bli på han, så saknar man allt det där när han inte är här! :( Nä, djur är nånting jag verkligen aldrig vill vara utan i mitt liv! En bättre katt än fettot vi har tror jag knappt existerar.

I går och inatt regnade det för hela sommaren kändes det som... kanske det som gjorde att jag verkligen inte kunde sova inatt!? Vaknade varannan timme och trodde det var morgon. 05.45 ringde klockan, och Lotta trodde inte det var sant att hon skulle kliva upp och gå till jobbet. Men, det var ingen dröm, bara att lunka iväg. Trodde ju jag skulle vara ensam som var ute den tiden, men nädå, joggare lever i skogen, inte bara älgarna. Ok, promenerare kan jag köpa, men joggare? Ha inte ihjäl er vettja!

Själv tog jag mig iväg för träning först efter jobbet. Dagens bravad blev bicep/rygg och trappmaskinen 25 min. Hem och mötte en väldigt slut sambo i soffan med ett skrov i magen och soffliggande. Själv har jag middagen och kesellan i magen. Nu soffan och tv.

/L

Kommentarer
Postat av: Kia

HEJ kusin vitamin! Kul att läsa din blogg. Kanske jag lär känna din vardag lite.....Ses vi i sommar kanske!? Jag återkommer

2009-06-16 @ 19:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0