Alko

På väg till jobbet skar det i mitt hjärta. Två skator hackade livet ur en stackars gråsparv som skrek och fladdrade. Den var så skadad antagligen att det var bättre de gjorde slut på den än att man, som man hade god lust att göra, sparkade de elaka skatorna till Jukkasjärvi. Jag vände på klacken och stängde mina öron, naturen ska väl ha sin gång, men ont att se :(

Idag efter jobbet knatade jag ner till stan för att gå på det motsvarande svenska Alko, Systembolaget. Stänkt på nationaldagen då jag var på stan, och hinner inte riktigt i veckan innan stadsfesten i Kramfors i helgen. Systemet en måndag, där snackar vi alko :) Men men, kom ut med en flaska rött (Down under), som syster fått in mig på, rekommenderas, och nå "cidrar" som man så snyggt kallar det. Det roliga var att jag inte behövde visa leg! Aldrig hänt förr här. Däremot har man visat leg när jag satt på O´learys men största delen av Nicklas släkt och min mamma och skulle som alla andra beställa lite dricka..."Kan jag få se ditt leg tack". Ett dolk skratt inom alla, och ett skämtar han inom mig dök plötsligt upp. Men men, man kanske såg minderårig ut för nåt år sen.Hur gammal skulle jag sett ut som då, under 18 alltså, herre min...

Hem, en banan i magen och sen vidare till Tenton för att köra tricep/bröstpass. Plågade magen där emellan också. Sen hem, proteindrinken och tacos som var kvar sen middag igår och en kesomacka, mums! Givet kvällsmål blir ju kesellaröra (kesella 1%, en slurk fun light jordgubb och tinade hallon) med fruktsallad och lite frön på.

Ha re!
/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0