Loppishysteri

Var på massagen imorse med mamma, behövlig! Knak och brak och ont lite här och där. Sen körde jag iväg till Ida och Nicklas som jag inte setts med sen jag var 19 kom vi fram till, eller jo, en gång efter också blev det nog. Men längesen var det iaf. Kul var det! Hade världens sötaste tjej som var väldigt social och oblyg. Inte många man fått en kram och puss av när man träffat dem två timmar må jag säga :)

Nu har jag varit med mamma på loppis! Oj, hur kunde det hända? Folk är ju som hökar här när de spanat in vad de bara SKA ha. Stod i kön in, och så öppnades dörrarna. Innan jag hann ta mig in på området kom några ut med köpta saker, va tusan!? Nåja, strosade runt bland armbågar och stressade och pressade människor som skulle titta på allt på en gång! Är de så i en mindre stan (håla) som Boden, eller är det så överallt när det kommer till gamla slitna saker som kostar lite mindre än en ny fräsch? Mamma är dock som en igel på saker som folk tror är skräp och värd 10 spän, men egentligen värderas för flera hundra. Vi pratade om det på väg hem, finns en hel del saker här hos min kära mor som måste värderas innan det säljs på en auktion den dagen hon går bort (usch för den dagen). En gammal kniv för flera tusen, en bok i bokhyllan för flera tusen. Hur ska man veta sånt? För många saker är inget jag själv vill ha kvar. Kniven ska dock sparas, gjord av en skröpplig snubbe som gått bort och gjort sig ett riktit namn. Pappa har också ett gäng såna, en för 20 000!!, sånt vill man ju hålla på en generation till kanske, sånt som stiger i värde.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0