Umeliv

Ingen sol, huvva, tar ju inte mer än bara några dagar efter utlandet innan man börjar blekna av. Är det värt det?!
Vädret var inte det bästa idag som sagt, så det bar av in till stan och göra lite ärenden. Bl a så lyckades min apelsinfärgade resväska tappa handtaget när den skulle lyftas in i den blåaste av bilar på väg hem från flygplatsen här i Umeå. Var bara att dra den till stan och lämna in, och som tur är var det bara att sätta in ett nytt handtag istället för att få en ny väska. Inte sett en enda som galet nog valt den skrikande färgen på sin väska när den även finns i blodröd, svart som natten, snorgrönt och jäkla mörk blå. Fanns inte ens kvar av min färg, troligen just för att den inte sålde så bra, haha. Den sticker ut som en solstråle när dem kommer där på bandet, och man blir lika lycklig varje gång. Än har den bara fått vara med mig till Thailand och Bulgarien, men ville ju inte att den skulle dö med bara de upplevelserna. Ska bli många fler äventyr av packande, dragande, slitande och dunsande runt bland andra likasinnade i flygplanets kallare delar :)

Nicklas klippte sig och köpte en skjorta och slips till bröllopet. Tur att jag ringde Macke och hörde om klädkoden på hemsidan verkligen gällde stenhårt. Annars hade vi och fler kommit dit i galna färger i blandad kompott, och nån skum färg på skorna, eftersom svart skulle bytas till på middag och efterfest. Hmmm, nä, blev ljusblå med svart slips, stiligt värre. Längtar gör jag, ska bli så kul. Här hemma planeras det för full inte fotograferingen, måste ju bli perfekt, och inget kan gå fel..."Sorry, men bilderna liksom fuckade upp lite".  Nä, då skulle nog Macke kidnappa Nicklas och köra upp han på fjäll´e och lämna han där :) Imorgon ska vi fara och fota lite, värma upp lite inför helgen, och för mig är det bara kul! Blir nog till spökhuset på Ön.

Sen gick vi in på Gymgrossisten och snackade lite, efter semestern börjas det med träning på allvar igen. Kliar lite i fingrarna. Men Lotta, spe-mager-nervös som käre Macke kallat mig vid tillfälle, har inte så lätt att lägga på sig. Så får ta och hjälpa kroppen lite med extra kolhydrater och proteiner i drinkform. Äta större portioner och träning på det, ska nog ge lite mer lågor till glöden. Ska även minska kondispassen och byta dem mot vilodagar. Köpte mig Crea-bomb. Hjälper musklerna med mer energi och hjälper kroppen att bygga upp sig. Får se om det ger nån förändring fram tills nästa semester. Håller tummarna att jag får hålla mig lika frisk det här året som förra!

Känner av träningsvärken lite här och där, sånt man får ta om man håller sig borta för länge. Men men, imorron sista passet, sen bär det av igen mot skogigare grader.

/Hulda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0