De salta dropparna flödade.

Varit en riktig jobbig dag på jobbet idag! Mycket gråt och ett högt tempo. Kändes som att musten hade gått ur en totalt när man gick hem...

Under lunchen tröstade jag en liten tjej så hon skulle sova. För trött för att äta, och allderles för trött för att somna i ro. Sprattel och argt gråt hej vilt! Lunkade runt och försökte själv vara lugn. Efter vad som kändes som en evighet av vaggande och upplockande av flyende tutte somnade lilla tjejen! (Vera, kusinerna kändes längre bort idag än någonsin, hehe)

Trött i kropp och huvud gick jag hemåt och funderade på hur jag ens skulle orka lyfta en vikt på träningen. Men tog min träningsdrink som gav mig precis den energi jag behövde för att fixa lite PB :) Triceps/bröst/mage stod på listan idag.
Triceps press:  50kg*15,  100kg*8 *8 *8 *8 (var kom det ifrån?!)
Pectoral (bröst): 15kg*13,  35kg*5 *5 *5 *5
Tror jag får pressa mig lite mer, eftersom det verkar finnas mer att ge! Bara jag som hakat upp mig på att jag inte ska orka mer än vad jag kör på. Sen har jag fyllt på kroppen med mycket kolhydrater i helgen, och en hel del socker :) Vila måndag, det gav nog en del också! Nu blir det köra vidare i veckan och se hur det går. Hoppas på mer bra träning.

Imorgon ringer Lottas klocka 5.45, blir alltså en tidig kväll. Jag är helt klart en sån person som behöver sova mycket för att vara mänsklig. Kan gå en natt, men fler, då blir jag inte så rolig. Men varför har jag svårt att sova just de kvällarna jag vet jag ska upp så tidigt?! Jo, för att jag tänker allderles för mycket! Vad är det värsta som kan hända...att jag är lite extra trött ju, inte hela världen! Eller jo, nu kanske, trött och sen en dag som den här var, då börjar t o m JAG att gråta! :)

/Sömntuta

Kommentarer
Postat av: Vera

Hmm.. du måste nog byta jobb annars får ju barna aldrig några kusiner=)

2009-08-25 @ 21:40:41
URL: http://rallyvera.blogg.se/
Postat av: Anna-Kajsa

Tänkte på detta när jag cyklade hem idag. Vilken grym tur att jag inte har några egna barn att ta hand om efter en sån här dag. Men som tur är så har ju barn även en pappa! ;) Vi ses imorgon, pigga å glada... :D

2009-08-25 @ 21:58:07
Postat av: Lotta

Hehe, Vera, jag måste nog inse hur verkligheten är, bita ihop och köra på, snart, inom en framtid nån gång :)



A-K, ja, finns ju en pappa, så man behöver ju bara ta hälften. Men nog är det skönt att komma hem till tystheten och bara vara själv :) Göra en macka till middag om man är för trött helt enkelt, inte måste se till att laga mat osv. :)

2009-08-26 @ 18:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0