Jag är kär i fredag!

Med trötta steg gick jag hem från jobbet idag. Fredagar brukar jag vara lite mer peppad när jag går hem på att det är helg! Hur jobbigt det än varit på jobbet och hur trött jag än är brukar energin infinna sig på väg hem. Men idag var det inte så. Kändes skönt med helg efter en jobbig vecka, och så känner väl alla om lediga helger oavsett jobb och slitsamhet?!

Däremot är min magiskt effektiva träningsdrink väldigt peppande vid trötta sega dagar! Crea bomb + Rage= energi!! Steppade iväg till Tenton och ställde mig på löpbandet. 5 min gång som uppvärmning, 35 min löpning, 5 min gång som nervarvning. Efter 45 min var mina ben trötta.

Till fredagsmiddag lyxade jag med en god fluffig proteinpannkaka med chokladgegga på. Gjorde lite extra smet, och äter den andra som frukost imorgon :) Gjorde även extra matlådor till frysen. Köttfärs, vitkål, lök, vitlök, chilifrukt, ruccolasallad, lite fetatärningar och en massa kryddor!

Vad göra ikväll. Alternativen är att se innebandy med min älskling klockan 21, fara till syrran och skvallra lite, vara hemma och städa och pyssla inför imorgon då det kommer lite folk och dricker lite dricka, eller bara ligga i soffan och pilla mig i naveln. Ska fundera på skaen en stund till innan jag bestämmer mig. Lutar dock på något av de senare, skönt att bara slappa en fredag. Men samtidigt kul att hitta på nåt och inte sitta själv.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0