Fredag i ett nötskal

Benträningen gick bra tycker jag. Nu är det ju bara andra passet sen jag började köra styrka på benen, så de här kilona kommer jag ju kunna öka på en hel del får man hoppas på:
Uppvärmning cykel 5 min.
Ben press: 40kg*15,  80kg*8,  90kg*8,  100kg*5 *5,  80kg*10,  60kg*15
Vad press: 40kg*15,  60kg*10,  80kg*13,  90kg*13 *14,  70kg*16,  50kg*20
Leg curl(baksida lår): 20kg*8,  30kg*8,  40kg*6,  42.5kg*4,  35kg*8,  25kg*15
Leg extension(framsida lår): 20kg 3 set på 8 rep.

Trött och skakig på leg extension, så blev inte allt för tungt. Tänkte det skulle vara kul att skriva ner när man under ett pass gör sitt PB (personligt bästa), så man ser hur det går. Ska nästa gång köra max andra set så kanske jag kan höja. Sen trappa ner på de andra. Blir trött av upptrappningen för varje set.

Vår nya goa matta! Väldigt nöjd, fast att den blev svart istället för mörkgrå. Nu saknas bara ett blankt vitt bort att ha på som passar ihop med vår tv-bänk, svart på svart blev lite mörkt.
    Middag: Tom kha Gay, Nu blev det Green curry på bilden innan jag märkte jag tagit fel påse i skafferiet :) Men Man köper en påse Tom kha från santa maria. Kokosnöts mjölk, kyckling och coctailtomater. Följ receptet på påsen, jag hoppar över svampen (gillar jag inte). Tomaterna sätter jag i just innan servering, annars blir de så slibbriga. Jasminris är gott till för att få lite mer substans i magen. Starkt och gott blir det!
På väg hem från träningen gick jag en sväng på coop, fredagsmys kräver fredagssnarr. Inte ätit nåt onyttigt på över 2 veckor, så jag köpte lite naturgodis.
Nötter, yoghurt , torkad frukt och mörk choklad. I ♥. Nicklas tycker dock inte det är "riktigt" godis :) Men tjejer och choklad! Ni vet de där gångerna man får en knäpp och nästan skulle kunna gå en mil för att våldta en kiosk som min kära mamma uttryckte det, kände igen mig i den beskrivningen :) Men blivit så mycket bättre, känner inte så just längre, men kan tänka att det skulle vara himla gott, har gått på avvänjning! Så nu blir det mer när jag själv väljer än när min hjärna säger nej, men hjärtat ja. Man ska väl lyssna på hjärtat? Eller hur var det nu?

Nä, nu blir det lite kesella, som vanligt, inga undantag :) Skräckfilm så man inte våga sova, och soffan hela kvällen!

/Choklad-dyrkare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0