Mer om träning

Fått lite frågor om träningen. Så tänkte jag skulle bli bättre på att skriva om det och om maten till det. I helgen blev det storkok av kyckling och ris, 2 kg filé skulle stekas till efter träningarna på veckorna. Inte det roligaste att ställa sig vid 19 på kvällen och laga mat när man är hungrig och trött efter träningen. Äter mest kyckling, lax, köttfärs, grönsaker och ägg. Och till det ris eller bulgur, nån gång pasta. Mitt kvällsmål till största del består av någon typ av kesellaröra. Tips just nu är kesella 1% med lite fun light. Blanda i rabarber, röda vinbär och hallon, smakens! Annars kan man ju blanda i vad man vill och tycker om.

Idag har jag varit på Tenton och kört mitt tricep/bröst pass. Inte så bra som jag önskar gick det, fick som inte till det, var för seg i armarna. Men men, kanske kan ta det som fredagens extrapass istället. På fredagar kör jag det jag känner mig svag i för tillfället, så det får sig ett extrapass.     



Blev kyckling till middag, med ris, wok och ett ägg. Såsen gör jag av kvarg och lite chilisås, som är så gott! Kan ju göra med peppar eller någon annan god krydda. Fanns ingen kesella på affären, så efterrätten/kvällsmålet fick bli en stor skål full med olika frukter. Päron, persika, vindruvor och röda vinbär.

Idag på jobbet hörde jag en hel del klagomål om vad sommarens slappande och godsaker gjort med folk. De har gått upp i vikt, och målet inför hösten är att ta tag i det. Jag däremot är lite sur över att allt slit sen förra hösten går tillbaks lite under sommaren om jag inte tränar. Blev ju ingen träning under den månad jag hade min semester, bara vila, god mat, efterrätter och en massa godis. Klart man ska ha semester. Men när jag kom tillbaks och ställde mig på vågen så vägde jag 55, som innan semestern hade lyckats komma upp i 59! Nu är det bara att göra som tjejen på gymgrossisten sa, ät dig sjukt mätt och träna hårt. Inte heller sätta mig och äta pizza och burgare eftersom det är fel sätt att gå upp på. Så det blir nyttig mat med lite unnande på helgerna eller när tillfälle ges. Kreatin och en måltidsersättning som motsvarar en middag som mellis på veckodagarna. Ger mer än en macka och en frukt som jag åt förr. Mindre kondis och mer vila!

Många tycker säkert man är knäpp som ger det så mycker energi och tid när man ändå inte tävlar i någon muskelsport. Men jag tycker motivationen hos en själv räcker som anledning, en hobby som många andra helt enkelt. Hellre det än dataspel, tv eller annat som många andra spenderar sin fritid efter jobbet att göra. Sen även anledningen jag skrev innan, att jag varit spe förr, genom mina mil efer mil av simning i A-lag, orientering och skidor. Den här typen av träning gör mig större på ett sätt jag trivs med, och utan den blir jag en vandrande pinne :) Skulle inte ha ro att sluta träna eftersom jag är uppväxt med det från låg ålder, men samtidigt vill jag inte ha de strickta reglerna kring träning och kost som kommer med fitness eller någon liknande sport.

/Fritids-träningsnörden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0