Helgen som rusade förbi

Helgen började ju just, var ju nyss jag satt och hade gjort min fredagsträning och skulle se film i soffan med gubben. Men nu sitter jag här och ser inte fram emot en hel veckas jobbande, speciellt inte när det regnar och är kallt! Vi pratade just om det jag och mannen, att nu känns det som att sommaren är över. Kan vara soligt, men inte speciellt varmt längre! Bara att inse det tråkiga, snart är det regn, kalla vindar och mörker när man går till jobbet, och när man går hem! Höstdepressionen kommer hägra bland alla svennsons som spriner ut och in på affärerna eftersom man inte längre ser fram emot att vara ute i naturen, den bruna färg man känpat för en hel vår och sommar har försvunnit på två röda, och man har ingen ledighet att se fram emot förrän jul och nyår, jippi!

Idag var jag supertrött redan imorse, efter en hel natts sömn. Dagen fortsatte med att jag cyklade tillbaks med lampan som inte fungerade till Coop i min spermieutstyrsel, och då var det hela munderingen kan jag lova. Jacka, byxor OCH stövlar! Fast märkte ju efter halva vägen att det blivit ett hål i dem, skönt! Jo, det står redan på min handlarlista! Sen hem igen och sega hela dagen tills Nicklas kom hem. Efter middag blev det tröttare i Lottas huvud, men tog på oss våra spermiemunderingar och knallade till Gammliahallen och kollade på killar med klubbor som jagar en hålig boll. Gick redan efter andra perioden, var ju så trött! Fika, och så kom det där suget jag inte kännt på LÄNGE! Det är sant, jag bara måste äta! Så tre frukter och macka räckte som inte. Tillslut vek jag mig och åt lite glass med chokladsås, och sen var jag nöjd! Säger ju det, tjejer och choklad! :)

Blir en tidig kväll för mig! Annars blir det inte en rolig morgondag.
Hur går det till, man sover och slappar en hel helg, men är så trött på söndag. Är väl just det som är problemet, man drar ner på tempot och på kroppen. Nä, nya tag imorgon, då blir det träning som en tok, och vila, jag lovar! :)

/Sleeping beauty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0