En dålig dag.

Tycker det har varit en rätt dålig dag idag, stressigt på jobbet, lite halvdålig stämning, känna sig i vägen och lite korkad. Men bita sig i läppen, gå till jobbet och vänta på att dagen ska vara över så man kan gå hem. Jobbångesten från slutet av semestern kom tillbaks. Hoppas på att det blir bättre sen, när rutinerna har kommit på plats och alla har kommit in på 5:ans växel.

Dagen fortsatte dåligt genom att jag lyckades skaffa mig en STRECKNING på baksidan av låret! :( Idag var det tisdagspasset, bicpeps och rygg. När jag satt i ryggmaskinen och skulle trycka ifrån med benen, som ju inte var uppvärmda som när man ska köra ben, slet det till så inni h*! Så, det var bara att inte köra den nåt mer, och halta iväg och köra annat. Men kunde köra rygg ändå, och passet blev:
Vertical row: 20kg*12,  40kg*9 *7 *7 *7
Lower back: 25kg *15,  40kg*15 *15 *15 (på sista set. jag gjorde min sköna streckning)
Latsdrag: 25kg*10,  35kg*8,  40kg*5 *5,  35kg*8



Så nu blir det ingen benträning på fredag för Lotta alls, känns himla trist, jag som just satt igång med den! Attans, men men, inget att göra åt, måste ju låta det läka innan jag kan köra igen, får se hur det känns framöver, nästa fredag eller så. Blir desto mer överkropp tills dess :)

Funderade på de som läser den här bloggen och kanske inte fattar varför man skriver massa saker om träning, vikter, mat och såna saker. Tips, låt bli att läsa isf. Förstår att många tycker det är hel-tokigt att man ens ids göra allt, och även skriva om det. Men eftersom jag har den som en typ av träningblogg så blir det ju naturligt mycket relaterat till just det. Ska följa upp fram till nästa sommar som mål, fram till semestern och ge gärnet, gå upp nå kilon, helst mest muskler, framåt våren mer kondis och lite mindre matintag, thats it. Kul grej att ha som mål för sin hobby. Träning ska inte vara ett tvång som känns tråkigt och tvunget att göra tycker jag. Visst att alla vill hålla sig i form, men tycker inte att träning är kul. Måste ju vara jobbigt isf. Kanske det ligger i vad man gör som träning?!

/L

Kommentarer
Postat av: Vera

nä träning är inte alls roligt när man inte får utöva den som man vill men ändå måste förbränna. Önskar både jag och Per hade ett 7-16 jobb så man kunde välja å vraka bland det roliga sporterna suck keep up the good work!!

2009-08-19 @ 14:48:32
Postat av: Anonym

Hejsan! Här är en till som smygläser din blogg härifrån Piteå. Blir avis på din träning (och kraftigt motiverad!), inte mycke sånt för mig senaste 9 månaderna. Hoppas på att komma igång så smått här framöver när lilla Elsa vuxit till sig. Saknar IKSU... Och dig! Kram Sara

2009-08-20 @ 17:16:14
Postat av: Lotta

Ojdå, hej Sara, va kul att du läser min blogg! Och kul att få höra av dig! Saknar att vi hängde så mycket förr, känns som en evighet sen, kul hade vi! Så ni är föräldrar och allt. Vi har iaf hunnit så långt att vi pratar om det :)Kul att jag kan vara motivation för din framtida träning :) Kram kram!

2009-08-20 @ 17:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0